A magyar gazdaság húzóágazata a járműipar, ezt is bizonyítja, hogy a Knorr-Bremse Budapesten építette fel a világ legnagyobb vasúti fékgyárát, a járműipar teljes kibocsátása 2016-ban 25,4 milliárd euró volt – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért államtitkára kedden Budapesten, azon a rendezvényen, amelyen átadták a Knorr-Bremse Magyarország új gyártócsarnokát és új tanműhelyét.

k01Dolgozók az üzemben – fotó: Kovács Tamás / MTI

Lepsényi István a Knorr-Bremse Rail Systems átadó ünnepségén kiemelte, hogy a legtöbb német vállalkozás hosszú távra tervez Magyarországon, arra a bizalomra alapozva, amely a kormánnyal való együttműködésben alakult ki. Lepsényi István kiemelte: az országok nemzetközi versenyben kivívott helyzete nagymértékben függ attól, hogy az ipari termelés mennyire képes az innovációra, az új megoldások alkalmazására.

Magyarország jó helyzetben van, mivel a politikai stabilitás hosszú ideje jellemzi az országot, a gazdaságpolitika jól meghatározott célokat követ, és az elért gazdasági eredményekben a nemzetközi nagyvállalatoknak is komoly szerepe van – szögezte le. Rámutatott: a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest a mostani, ötmilliárd forintot meghaladó beruházásával a világ legnagyobb vasúti fékegység-gyártó és fejlesztő vállalatává válik. Kiemelte: a Knorr-Bremse elsőként csatlakozott a kormány beszállító-fejlesztési programjához, a most átadott tanműhely megvalósításához a kormány 153 millió forinttal járult hozzá.

Az NGM államtitkára elmondta: a magyarországi Knorr-Bremse vasúti járműrendszerekkel foglalkozó gyára a világ 17 országába – közöttük az Egyesült Államokba és Japánba is – exportálja a csúcstechnológiát képviselő vasúti fékrendszereit, a cégcsoporton belül meghatározóvá vált a magyarországi termelés. A Knorr-Bremse több ezer magyar munkavállalót alkalmaz, közöttük magasan képzett szakembereket, és több mint 400 magyar beszállítóval áll üzleti kapcsolatban.

A gyárátadó ünnepségen Tavaszi Tivadar, a Knorr-Brense Rail Systems ügyvezetője kiemelte: a mostani budapesti, együttesen 5,28 milliárd forint értékű bővítéssel a társaság a világ legnagyobb vasúti fékegység-gyártó és -fejlesztő vállalatává, egyúttal Magyarország egyik meghatározó szakképző-központjává vált. Jelezte: a Knorr-Bremse Budapest 2016-ban kezdte meg új gyárcsarnoka építését, ennek új termelési területe 6500 négyzetmétert tesz ki. A világszínvonalú létesítmény kialakítása és felszerelése 2017 szeptemberére fejeződött be, így a társaság 46 ezer négyzetméteres, pormentes gyártási körülményeket biztosító épületegyüttesében folytathatja a kutatás-fejlesztési, valamint gyártótevékenységét.

k02Lepsémyi István a tanműhelyben – fotó: Kovács Tamás / MTI

A magyar kormánnyal az elsők között írtak alá stratégiai megállapodást – idézte fel Tavaszi –, a vállalat 320 új munkatársnak adott munkát a mostani bővítéssel. Ezzel a foglalkoztatottak létszáma 1500 fölé emelkedett, közöttük 500 mérnököt foglalkoztatnak. A beruházás eredményeként a cég az export-árbevétel 33 százalékos növekedésével, valamint a Fővárosi Önkormányzatnak fizetett iparűzési adó 30 százalékos emelkedésével számol, ez utóbbi összege megközelíti majd a 900 millió forintot – emelte ki.

Tavaszi Tivadar az MTI-nek elmondta: a társaság árbevétele tavaly 205 millió euró volt, idén – az új gyáregységnek is köszönhetően – 250-260 millió euró, jövőre pedig már megközelítőleg 300 millió euró árbevételt szeretnének elérni. Az anyacég profitelvárása az árbevétel minimum 10 százaléka – közölte Tavaszi Tivadar.